mengawal emosi negatif



sempat lagi ea kitaorang posing dalam makmal terapeutic



semua berlonggok atas gym ball. ni buktikan yang kami ni comel2


aisyee..belum sempat lecturer nak keluar kelas kami dah duduk atas gym ball tuk ambil gambar..masa ini selepas kelas anatomi and kinesiology..madam hannah yang ajar..nak tau sapa dia?
tu.. yang rambut perang and pakai baju warna hitam tu.. mat saleh la dalam bahasa sanskrit..
dia baik apa..suka kat dia bila dia mengajar..lagi time dia kata "ok we do a practical"..hehe..
sebab apa i suka? sebab dah tahu dah sapa yang akan jadi model beliau..sapa lagi klu bukan yew..
dapat la tengok badan dia tanpa seurat benang pun di badan..haha..tapi pkai seluar la..just bahagian trunk jek.. pastu kami kena buat sendiri practical sesama sendiri..


26 april ni exam paper beliau la..risau la..dah la anatomy..bila pikir rasa nak menangis..
rasa mengeletar satu badan..macam pengantin perempuan yang tengah tuggu masa untuk diijabkabulkan..
(betul ke ea..kawin pun belum asal leh ckp macam tu?)


aiyak macam mana ni..pusing kepala dibuatnya..nampak je lama lagi and sempat buat preparation..tapi tahap kerisauan makin hari makin naik..
hiss..takpe2.. mengikut apa yang telah dipelajari dalam khusus pengurusan emosi kita kena la kawal emosi kita..jagan biarkan emosi negative menguasai kita..sebab emosi negatif tidak membantu apa2 pun dalam mengingat..bahkan akan menjadikan kita lupa kerana banyak fungsi otak digunakan untuk memikirkan hal negatif daripada memproses maklumat..

jadi pikirkan positif dan buat yang terbaik..apa pun result yang keluar kita kena terima sebab kita dah buat yang terbaik..biar orang nak cakap apa pun janji kita dah usaha melebihi kemampuan kita dan yang penting kita kena tahu bahawa ALLAH akan berikan yang terbaik untuk kita..sesungguhnya kita lebih suka pada benda yang buruk untuk kita dan kita lebih benci pada benda yang lebih baik untuk kita tanpa kita ketahui..sesungguhnya ALLAH lah yang lebih mengetahui..

1 comment: