my best partners!!!

sepanjang musim praktikal, macam-macam hal yang terjadi dan sepanjang di ppukm dan juga ghkl banyak perkara yang dapat orang belajar. masa inilah dapat kenal sapa dia rakan-rakan satu batch. sikap dan juga hati budi masing-masing.

masa dekat ppukm orang satu group dengan azuan dan si hooi. satu advantage jugak la one group dengan azuan sebab dia banyak pengalaman. selain banyak belajar dengan physiotherapists yang ada dapat jugak menimba ilmu dengan dia. si hooi la yang paling best.. dah la first week praktikal tu orang sakit tekak,masuk jek hari kedua terus ada suara. nasib baik la si hooi ni bukan jenis yang sellfish.so boleh la orang rawat pesakit dengan dibantu oleh si hooi. sebenarnya one patient one student, tp disebabkan orang sakit tekak so kami buat one patient, two students.thank si hooi.
tapi masa tu memang bersyukur gila dapat sakit tekak. disebabkan tu jugaklah dapat buat dengan si hooi sebab takut beb! sapa tak nervous nak pi rawat patient sorang-sorang.mau ye nak nangis jugak dekat situ. masa kat gym outpatient da la nasib terlalu baik sangat sampai dapat dua new cases.mase dapat je the fresh patients..wahhh terus cakap saya tak nak lah..bagi la kat orang lain.tapi masalahnya..orang hanya cakap dalam hati jek..waaaa......memang nak menangis..habis mengeletar satu badan..tp wat selambur jek la..nanti markah kena potong sebab takde self confiden. harung je la....

 masa kat ghkl pulak orang harap sangat dapat one group dengan aim..sebab nanti boleh la main-main..hehe..tapi disebabkan niat dah buruk so orang dapat la one group dengan shein..masa tu punya la frust nasib baik tak frust menonggeng. macam biasalah orang buat nuka macam biasa jek.macam takde apa-apa yang belaku.
tapi bila dah sama-sama dengan shein ni bagus jugak ea..selain dapat share ilmu dengan dia dapat jugak tahu hal-hal peribadi..makin lama kitaorang pon jadi makin rapat.kira macam adik-beradik la,.tiap-tiap pagi bila nak gerak pergi ward musti dia nyanyikan satu lagu mandarin..hehe..so sweet..bila jumpa jek nak peluk, asal jumpe jek peluk..siap manja-manja lagi..hehe..ingatkan keakraban kitaorang ni masa kat ghkl jek rupanya sambung sampai sekarang..best giler..yelah bukan senang nak rapat dengan orang yang belainan agama nih..
rindu pulak kat dia..

hah..tertinggal pulak pasal azuan..disebabkan dia lelaki so takde la rapat sangat.tp disebabkan dah jadi partner..ada la gak dapat chance lunch berdua-duaan.bukannya apa..orang jek sorang budak melayu yang belum makan.aim pulak puasa. yang lain semua budak cina.budak-budak melayu yang lain dah pon lunch sebab diorang group lain.orang,aim dan azuan jek budak malay yang ada dalam first group. second group ramai la budak malay. dipendekkan cerita terpaksa lah lunch dengan azuan berdua kat chowkit.tp bagus gak..sebab dia sorang jek nak makan kat kedai tu.sbb kedai tu mahal.tak kisah la mahal ke tak yang penting sedop!..hehe..
masa kat ghkl terpaksa la gabung dengan si hooi dan azuan sebab clinical educator diorang tak ada masa tu.
so pendekkan cerita lagi..cik norba'yah ( clinical ecucator ) suruh la kitaorang berempat menyorok kat bilik rawatan women health.tapi pembantu klinikal tu tak kasi pulak..kitaorang menyorok la dekat-dekat kawasan tu sebab nak tunggu next educator pulak.masa dok menunggu lama tu orang dengan azuan terbuat posing yang sama (haha..sebennarnya nak cerita ni jek)..orang perasaan tapi buat-buat tak tahu jek.nak tengok reaksi dia.apa lagi azuan padang orang dua tiga kali pastu terus dia dia tukar posisi..haha.. so nilah penangan budak yang share tarikh burfday.hehe...first time jumpa dan jadi kawan rapat padaorang lain yang sama tarikh lahir dengan orang.bila di teliti banyak jugak la perangai kitaorang yang sama..haha..


                                                          inilah shien....ng yee shein.


so pengajarannya disini adalah..apa pun yang kita dapat..kita kena lah terima dengan hati yang terbuka dan fikiran yang positif. bila kite tenang menghadapi segala perkara yang kita tak jangka insyallah...perkara yang kita xjangka dan tak suka itu akan memberikan hasil yang positif kepada kita. hanya dengan syarat terima seadanya apa yang diberikan kepada kita dengan terbuka dan positif. jika kite berfikiran negative maka negative la jadinya..betul tak???
                                                      

No comments:

Post a Comment